Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wągrowcu zaprasza do składania dokumentów aplikacyjnych na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej

Nabór dotyczy zatrudnienia na umowę o świadczenie usług, do której zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r.- Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenia

1. Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub

  2. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki , nauk o rodzinie , resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;

  3. osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

  4. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;

  5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem  za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo  skarbowe;

  6. znajomość przepisów z zakresu :

  • ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
  • ustawy o pomocy społecznej,
  • ustawy o ochronie danych osobowych,
  • kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

2. Wymagania dodatkowe:

a. umiejętność pracy w zespole,

b. odpowiedzialność , komunikatywność, rzetelność, samodzielność, odporność,

c. dyspozycyjność,

d. obsługa komputera : pakietów biurowych ( WORD, EXCEL), poczty elektronicznej , Internetu;

e. dokładność,  rzetelność w wykonywaniu obowiązków,

f. mobilność ( praca na terenie powiatu wągrowieckiego) ;

g. umiejętność zachowania dyskrecji; h) umiejętność interpretowania przepisów;

 

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej,

  2. przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku,

  3. pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu,

  4. zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci w tym psychologicznej, reedukacyjnej, rehabilitacyjnej,

  5. zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną , w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających,

  6. udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej,

  7. przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej,

  8. systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną , w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;

  9. aktywne uczestnictwo w ocenach sytuacji dzieci w pieczy zastępczej oraz ocenach rodzin zastępczych.

4. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (CV) i list motywacyjny;

  2. dokument poświadczający wykształcenie ( dyplom lub zaświadczenie o ukończeniu szkoły)

  3. dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;

  4. dokument poświadczający co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka zgodnie z pkt.1.1. b);

  5. oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  6. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,

  7. kopie świadectw pracy,

  8. kopia dowodu osobistego,

  9. inne dokumenty.

5. Inne informacje:
Wymagane dokumenty: list motywacyjny i życiorys powinny być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie na potrzeby naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U z 2002 r.Nr101, poz.926 ze zmianami ).”

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście w siedzibie PCPR, ul Wierzbowa 1, 62-100 , pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w przypadku uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres PCPR w Wągrowcu z dopiskiem : „Nabór na stanowisko : Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej”  w terminie do 24 lutego 2015 roku do godz.15.00.

Oferty, które wpłyną do PCPR po ww. terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej www.pcpr.wagrowiec.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie PCPR w Wągrowcu.

Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu  67-2627614 lub 67-2627933 u kierownika Zespołu pieczy zastępczej w PCPR P. Ireny Kotwica, w przypadku nieobecności – u dyrektora PCPR P. Edyty Owczarzak.

 

Wągrowiec, dnia 11 lutego 2015 roku                                                                                   Dyrektor PCPR

                                                                                                                                    Edyta Owczarzak