Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wągrowcu zaprasza do składania dokumentów aplikacyjnych na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej
Nabór dotyczy zatrudnienia na umowę o świadczenie usług, do której zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r.- Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenia
1. Wymagania niezbędne:
-
wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
-
wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki , nauk o rodzinie , resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
-
osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
-
wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
-
nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-
znajomość przepisów z zakresu :
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
2. Wymagania dodatkowe:
a. umiejętność pracy w zespole,
b. odpowiedzialność , komunikatywność, rzetelność, samodzielność, odporność,
c. dyspozycyjność,
d. obsługa komputera : pakietów biurowych ( WORD, EXCEL), poczty elektronicznej , Internetu;
e. dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
f. mobilność ( praca na terenie powiatu wągrowieckiego) ;
g. umiejętność zachowania dyskrecji; h) umiejętność interpretowania przepisów;
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej,
-
przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku,
-
pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu,
-
zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci w tym psychologicznej, reedukacyjnej, rehabilitacyjnej,
-
zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną , w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających,
-
udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej,
-
przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej,
-
systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną , w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
-
aktywne uczestnictwo w ocenach sytuacji dzieci w pieczy zastępczej oraz ocenach rodzin zastępczych.
4. Wymagane dokumenty:
-
życiorys (CV) i list motywacyjny;
-
dokument poświadczający wykształcenie ( dyplom lub zaświadczenie o ukończeniu szkoły)
-
dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
-
dokument poświadczający co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka zgodnie z pkt.1.1. b);
-
oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
-
kopie świadectw pracy,
-
kopia dowodu osobistego,
-
inne dokumenty.
5. Inne informacje:
Wymagane dokumenty: list motywacyjny i życiorys powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie na potrzeby naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U z 2002 r.Nr101, poz.926 ze zmianami ).”
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście w siedzibie PCPR, ul Wierzbowa 1, 62-100 , pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w przypadku uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres PCPR w Wągrowcu z dopiskiem : „Nabór na stanowisko : Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej” w terminie do 24 lutego 2015 roku do godz.15.00.
Oferty, które wpłyną do PCPR po ww. terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej www.pcpr.wagrowiec.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie PCPR w Wągrowcu.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 67-2627614 lub 67-2627933 u kierownika Zespołu pieczy zastępczej w PCPR P. Ireny Kotwica, w przypadku nieobecności – u dyrektora PCPR P. Edyty Owczarzak.
Wągrowiec, dnia 11 lutego 2015 roku Dyrektor PCPR
Edyta Owczarzak