Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej
Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej
Szczegóły
Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wągrowcu zaprasza do składania dokumentów aplikacyjnych na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej Nabór dotyczy zatrudnienia na umowę o świadczenie usług, do której zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r.- Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenia:
1. Wymaganie niezbędne
a)wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub b)wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki , nauk o rodzinie , resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka; c)osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona; d)wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego; e)nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; f) znajomość przepisów z zakresu : - ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, - ustawy o pomocy społecznej, - ustawy o ochronie danych osobowych, - kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
2. Wymagania dodatkowe:
a) umiejętność pracy w zespole, b) odpowiedzialność , komunikatywność, rzetelność, samodzielność, odporność, c) dyspozycyjność, d) obsługa komputera : pakietów biurowych ( WORD, EXCEL), poczty elektronicznej , Internetu; e) dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków, f) mobilność ( praca na terenie powiatu wągrowieckiego) ; g) umiejętność zachowania dyskrecji; h) umiejętność interpretowania przepisów;
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a)udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej, b)przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku, c)pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu, d)zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci w tym psychologicznej, reedukacyjnej, rehabilitacyjnej, e)zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną , w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających, f)udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej, g)przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej, h)systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie; i)aktywne uczestnictwo w ocenach sytuacji dzieci w pieczy zastępczej oraz ocenach rodzin zastępczych.
4. Wymagane dokumenty:
a) życiorys (CV) i list motywacyjny; b) dokument poświadczający wykształcenie ( dyplom lub zaświadczenie o ukończeniu szkoły) , c) dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach; d) dokument poświadczający co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka zgodnie z pkt.1.1. b); e)oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; f) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji, g) kopie świadectw pracy, h) kopia dowodu osobistego, i) inne dokumenty.
5. Inne informacje:
dokumenty : list motywacyjny i życiorys powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie na potrzeby naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U z 2002 r.Nr101, poz.926 ze zmianami ).”
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście w siedzibie PCPR, ul Wierzbowa 1, 62-100 , pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w przypadku uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres PCPR w Wągrowcu z dopiskiem :„Nabór na stanowisko : Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej” w terminie do 20 marca 2015 roku do godz.15.00. Oferty, które wpłyną do PCPR po ww. terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej www.pcpr.wagrowiec.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie PCPR w Wągrowcu . Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Zatrudnienie w ramach projektu: „ Projekt poprawiający dostęp do usług wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, usług opiekuńczych i asystenckich w powiecie wągrowieckim, realizowanego w Poddziałaniu 7.2.1 Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 67-2627614 lub 67-2627933 u kierownika Zespołu pieczy zastępczej w PCPR P. Ireny Kotwica, w przypadku nieobecności– u dyrektora PCPR P. Edyty Owczarzak.