Nabór na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wągrowcu zaprasza do składania dokumentów aplikacyjnych na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej
Nabór dotyczy zatrudnienia na umowę o świadczenie usług, do której zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r.- Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenia:


1. Wymaganie niezbędne

a)wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
b)wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki , nauk o rodzinie , resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
c)osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
d)wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
e)nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
f) znajomość przepisów z zakresu :
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

 

2. Wymagania dodatkowe:

a) umiejętność pracy w zespole,
b) odpowiedzialność , komunikatywność, rzetelność, samodzielność, odporność,
c) dyspozycyjność,
d) obsługa komputera : pakietów biurowych ( WORD, EXCEL), poczty elektronicznej , Internetu;
e) dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
f) mobilność ( praca na terenie powiatu wągrowieckiego) ;
g) umiejętność zachowania dyskrecji;
h) umiejętność interpretowania przepisów;

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

a)udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej,
b)przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku,
c)pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu,
d)zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci w tym psychologicznej, reedukacyjnej, rehabilitacyjnej,
e)zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną , w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających,
f)udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej,
g)przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej,
h)systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
i)aktywne uczestnictwo w ocenach sytuacji dzieci w pieczy zastępczej oraz ocenach rodzin zastępczych.

4. Wymagane dokumenty:

a) życiorys (CV) i list motywacyjny;
b) dokument poświadczający wykształcenie ( dyplom lub zaświadczenie o ukończeniu szkoły) ,
c) dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
d) dokument poświadczający co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka zgodnie z pkt.1.1. b);
e)oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
f) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
g) kopie świadectw pracy,
h) kopia dowodu osobistego,
i) inne dokumenty.

5. Inne informacje:

dokumenty : list motywacyjny i życiorys powinny być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie na potrzeby naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U z 2002 r.Nr101, poz.926 ze zmianami ).”

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście w siedzibie PCPR, ul Wierzbowa 1, 62-100 , pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w przypadku uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres PCPR w Wągrowcu z dopiskiem :„Nabór na stanowisko : Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej” w terminie do 20 marca 2015 roku do godz.15.00. Oferty, które wpłyną do PCPR po ww. terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej www.pcpr.wagrowiec.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie PCPR w Wągrowcu . Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Zatrudnienie w ramach projektu: „ Projekt poprawiający dostęp do usług wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, usług opiekuńczych i asystenckich w powiecie wągrowieckim, realizowanego w Poddziałaniu 7.2.1 Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 67-2627614 lub 67-2627933 u kierownika Zespołu pieczy zastępczej w PCPR P. Ireny Kotwica, w przypadku nieobecności– u dyrektora PCPR  P. Edyty Owczarzak.

Wągrowiec, dnia 1 marca 2017 roku

Dyrektor PCPR Edyta Owczarzak