Projekt jest skierowany do osób, które z powodu choroby lub wypadku straciły możliwość wykonywania dotychczasowego zawodu i wymagają przekwalifikowania, a także do osób, które nigdy nie pracowały, a chcą zdobyć zawód i podjąć pracę dostosowaną do ich możliwości zdrowotnych. Trzymodułowa rehabilitacja kompleksowa (moduł zawodowy, moduł medyczny, moduł psychospołeczny) odbywa się w Ośrodku Rehabilitacji Kompleksowej w Wągrowcu. Długość pobytu w Ośrodku jest uzależniona od czasu trwania kursu zawodowego jaki uczestnik wybierze wraz z doradcą zawodowym (ok. 6 miesięcy). Projekt dla uczestników jest bezpłatny.

Więcej informacji pod numerem 22 50 55 600.

Rekrutacja odbywa się poprzez PFRON – należy zadzwonić na numer 22 50 55 600 lub napisać Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ZAŁĄCZNIKI:

POWRÓT DO ZDROWIA POWRÓT DO PRACY - folder projektu

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY - POWRÓT DO ZDROWIA POWRÓT DO PRACY

Uprzejmie informujemy, że RODZINY ZASTĘPCZE, RODZINNE DOMY DZIECKA oraz PLACÓWKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA w Powiecie Wągrowieckim otrzymają w ramach projektu wsparcie w zakresie :
- nieodpłatnego użyczenia 151 nowych laptopów z oprogramowaniem dla realizacji zadań w trybie zdalnego nauczania ( wsparcie otrzymają podopieczni pieczy rodzinnej i instytucjonalnej realizujący obowiązek szkolny w wieku 7-25 lat);
- wyposażenia w środki ochrony osobistej – maseczki, rękawiczki, płyny dezynfekujące (wsparcie otrzymają podopieczni pieczy, osoby tworzące pieczę rodzinną, kadra pow)

Celem realizacji projektu jest zapobieganie i ograniczenie negatywnych skutków epidemii COVID-19 w obszarze pieczy zastępczej poprzez wzmocnienie rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka oraz placówki opiekuńczo-wychowawczej w zakresie bezpiecznej realizacji zadań tych podmiotów w okresie epidemii

Wartość projektu wsparcia to 461.707,41 zł.

Projekt realizowany jest przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wągrowcu, informacji w sprawie udzielają: P. Edyta Owczarzak – Dyrektorem PCPR lub P. Lucyna Ostapiuk – st. specjalista ds. reintegracji zawodowej, pod numerem telefonu 67 26 27 614.

Wystarczy kilka prostych kroków, aby umówić wizytę lub poradę na odległość. Trzeba tylko wejść na: https://np.ms.gov.pl/wielkopolskie/wągrowiecki

Rozstrzygnięcia zapytania o cenę: „Wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej w okresie epidemii COVID-19”.

Pobierz plik PDF.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wągrowcu informuje, że w związku z realizacją Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30.05.2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2018 r., poz. 106 ze zm.)

wnioski o świadczenie „Dobry start” przyjmowane będą  od dnia 1 sierpnia 2020 roku

Wnioski tylko i wyłącznie w formie papierowej można składać za pośrednictwem  poczty (adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Wierzbowa1; 62-100 Wągrowiec) lub elektronicznie (e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

W wyjątkowych okolicznościach wnioski można złożyć osobiście, w siedzibie Powiatowego Pomocy Rodzinie przy  ul. Wierzbowej 1 w Wągrowcu.                                   

Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku.
Wnioski złożone po upływie terminu, o którym mowa powyżej, pozostawia się bez rozpatrzenia.

Dokumenty do pobrania

Wniosek o świadczenie dobry start w pieczy zastępczej

szczegółowe informacje  (na stronie MRPiPS pod linkiem):

https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

osoby do kontaktu:

dla rodzin zastępczych - Irena Kotwica,

dla osób usamodzielnianych - Marta Tańska – Kołacka

tel. 67 2627614, 61 2627933